wtorek, 30 grudnia 2014

Daktylowe rafaello

Post modowy w najbliższym czasie nie zagości na moim blogu, ponieważ w Święta dopadła mnie grypa. Domowe leczenie nie pomogło i w ruch poszedł antybiotyk. :(
Mam dla Was natomiast przepis na pyszne i zdrowe rafaello daktylowe. To świetny deser bez mąki, bez mleka, kakao i cukru. Znakomicie rekompensuje mi czekoladę, batoniki, lody i inne łakocie, na które mam alergię.
Myślę, że może okazać się też fajnym pomysłem na sylwestrową przekąskę. :)
Co Wam będzie potrzebne?

30 suszonych daktyli
2 garści mielonych migdałów i orzechów
2 łyżki mleka kokosowego
2 łyżeczki karobu
wiórki kokosowe
Daktyle moczymy przez 2 godziny w ciepłej wodzie. Po wyjęciu blendujemy je na gładką masę. Dodajemy karob, mleczko i zmielone migdały oraz orzechy.
Z masy formujemy kolki i obtaczamy je w wiórkach kokosowych. Wstawiamy na minimum 15 minut do lodówki. Gotowe! :)

7 komentarzy: